Dirbtinio intelekto programos – išsigelbėjimas ar dar viena kliūtis smulkiam verslui, susiduriančiam su ribotais laiko resursais ir minimaliu marketingo biudžetu? Dažnai DI įrankiai pristatomi kaip stebuklas, galintis palengvinti kasdienybę ir sutaupyti valandų valandas darbo. Bet galbūt dirbtinio intelekto naudą jaučia tik tie, kurie technologijų iki šiol visai nepasitelkė? O gal dirbtinio intelekto programos iš tiesų padeda optimizuoti marketingą iki tokio lygio, kad šis vyksta kone be žmogaus įsikišimo?
Per daug nežadėsime: jei tikitės, kad DI atliks visus marketingo darbus už jus – šis straipsnis ne apie tai. Visgi yra situacijų, kur šie įrankiai iš tiesų taupo laiką, padeda įveikti idėjų stoką ar kūrybinį bloką. Pažvelkime realistiškai – kur dirbtinio intelekto programos gali būti tikras pagalbininkas, o kur verta išlikti atsargiems ir nesusikurti nepagrįstų lūkesčių.
Trumpai
- Dirbtinio intelekto programos marketingui gali tapti pagalbininku generuojant idėjas, bet ne strategu ar svarbių sprendimų priėmėju.
- ChatGPT, Midjourney ir Canva AI – trys įrankiai, kurie suteikia daugiausiai vertės, jei naudojami teisingai.
- Renkantis AI įrankius verslui, kokybiškesnį rezultatą ir informacijos saugumą užtikrina PRO įrankių versijos.
4 marketingo užduotys, kuriose dirbtinio intelekto programos atneša realią naudą
1. Strategija ir planavimas
Ne paslaptis, kad dažnam smulkiajam verslui marketingas, o konkrečiau – jo strategija, retai kada patenka tarp prioritetinių užduočių. Tai užima daug laiko, tačiau pasiruošimo darbai jokios tiesioginės finansinės grąžos nesuteikia. Bet ar taip yra iš tiesų? Ne visai. Kokybiškai parengta strategija – tai pirmas ir vienas svarbiausių žingsnių, jei norite suprasti, kur verta nukreipti ribotą marketingo biudžetą, kad jis atneštų maksimalų rezultatą.
Gera žinia, kad esant išties ribotiems laiko resursams, kai kuriais strategavimo ir planavimo klausimais gali padėti dirbtinis intelektas. Tačiau – tik asistuoti. Patikėkite jam tokias planavimo užduotis, kurias perduotumėte ne marketingo strategui, o asistentui. Pavyzdžiui:
- Dalinė konkurentų analizė (dalies konkurentų identifikavimas, pateikus informaciją apie konkurentą – santrauka apie kuriamą turinį, komunikacijos toną ir t. t.).
- Idealaus kliento portreto išsigryninimas (pateikus auditorijos savybes, AI gali sukurti tikslinio kliento personą, įvardyti skausmo taškus ar idėjas, kokias kliento problemas naudinga akcentuoti turinyje).
- Turinio planavimas (pvz., galimų rubrikų (content pillars) pasiūlymas, logiškas paskirstymas kalendoriuje, kai kuriais atvejais – soc. tinklų temų, geriausiai joms tinkančių CTA pasiūlymas).
2. Kūrybinis rašymas
Manote, kad dirbtinio intelekto programos geba puikiai rašyti tekstus savarankiškai? Tai – gana dažna nuomonė, tačiau ją paprastai turi nieko ar mažai ką bendro su tekstų rašymu turintys žmonės. Realybėje DI geriausiai pasiteisina kaip antrasis copywriting skyriaus kolega – pvz., kritikas ar informacijos ieškotojas. Jei planuose – tekstų rašymas, galimi du scenarijai, kuriuose pagelbės dirbtinio intelekto programos:
- Kūrybinis rašymas prasideda nuo DI idėjų. Pateikite planuojamą straipsnio temą ir paprašykite pasiūlyti galimus struktūrinius blokus, kurie padės išsamiai ir kokybiškai atsakyti į probleminį klausimą. Lygiai taip pat gali būti planuojami ir soc. tinklų įrašai, naujienlaiškiai ar bet kuris kitas tekstinis turinys.
- Turinio kūrimas baigiasi DI peržiūra. Parengus tekstą, paprašykite dirbtinio intelekto jį kritiškai įvertinti (tačiau tik pateikti įžvalgas, o ne redaguoti patį tekstą!). Pasiteiraukite, ar teksto turinys atspindi temą / antraštę, ar nėra faktinių klaidų, pernelyg lengvų / sudėtingų terminų jūsų tikslinei auditorijai. Pasitelkiant šį metodą, svarbu žinoti:
- Naudokite PRO versijas – kitu atveju jūsų turinys gali būti naudojamas tolimesniam įrankio apmokymui, ilgainiui – fragmentai galbūt net atsirasti kitų konkurentų, kurie taip pat naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais, tekstuose.
- Teksto redakcija pagal DI pastabas vis tiek turi būti atliekama žmogaus.
Nuo tuščio lapo iki profesionalių tekstų per kelias minutes
Svetainės tekstų rašymą pradėkite ne nuo streso, o nuo struktūros. ASTERI GPT agentas padės sudėlioti tekstą, kuris ne tik skamba, bet ir parduoda, beliks tik atlikti minimalią redakciją – ir jūsų svetainė pasiruošusi konversijoms.
3. Vizualų kūrimas neturint foto medžiagos
Profesionalių fotografijų trūkumas – vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria turinį kurti norintys verslai. Nors dirbtinio intelekto iliustracijos vis dar gali atrodyti kiek netikroviškos, tai – puikus sprendimas abstraktesniems, iliustracijos pobūdžio vaizdams. Fonai, minimalistinės iliustracijos, net ikonėlės, simboliai, grafiniai elementai – DI dėka, visus šiuos vaizdus galima susikurti net ir be dizaino žinių.
Nors produktų ar konkrečių prekių fotografijoms DI dažniausiai nerekomenduojamas (nes gali iškreipti tam tikrus pakuotės ar net pačio produkto elementus ir taip klaidinti vartotojus), soc. tinklų įrašams, reklaminiams baneriams tai – kūrybą ženkliai greitinantis ir lengvinantis sprendimas.
4. Komunikacijos valdymas ir sisteminimas
Būnant smulkaus verslo savininku, dažnai tenka atlikti ir žmogaus-orkestro rolę: rūpintis kokybišku paslaugų teikimu / produktų gamyba ar pardavimu, komunikuoti su tiekėjais, klientais, o ką jau bekalbėti apie visas užduotis, kurias apima marketingas: socialinių tinklų administravimas, SEO optimizavimas, naujienlaiškiai, tekstų rašymas…
Nors dirbtinio intelekto programos šios problemos neišspręs, jos gali palengvinti chaotišką solo verslininko kasdienybę ar sumažinti pasikartojančių užduočių skaičių. Pavyzdžiui:
- Pagalba ruošiant šabloninius atsakymus į dažniausiai gaunamas žinutes / el. laiškus.
- Pagalba projekto valdyme: pvz., kasdienių marketingo užduočių suskirstymas į aiškius etapus, kad būtų lengviau deleguoti ar atlikti savarankiškai
- Dalinė duomenų analizė – apžvalgų ir įžvalgų sugeneravimas iš turimų marketingo rezultatų (pvz., dažniausiai kartojamos problemos klientų atsiliepimuose ar efektyviausiai veikiantys įrašų tipai).
Kaip AI naudoja marketingo profesionalai? 3 reklamos agentūros mėgstamiausios dirbtinio intelekto programos
Skaitmeninė rinkodara – viena tų sričių, kurioje dirbtinio intelekto įrankiai pritaikomi itin plačiai ir spalvingai. Šiandien tai daro praktiškai visi: ne tik mėgėjai, bandantys AI pagalba užpildyti žinių spragas, bet ir marketingo profesionalai, kurie ekspertines žinias jau sukaupę, ir pasitelkia AI procesų pagreitinimui, pagerinimui, kitaip tariant efektyvinimui.
Šią straipsnio dalį paruošė ASTERI – skaitmeninės rinkodaros agentūra, kasdien dirbanti tiek su rinkos grandais, tiek ir su smulkiaisiais verslais. Agentūros komanda dalinasi svarbiausia rekomendacija: ypač esant laiko ar finansų trūkumui, svarbu ne blaškytis tarp daugybės AI įrankių, o pirmiausia profesionaliai įvaldyti kelis, bet duodančius didžiausią rezultatą. Praktika rodo, kad nors dirbtinio intelekto įrankių šiandien yra šimtai, efektyviam ir profesionaliam darbui pradžioje pilnai pakanka gerai įvaldytų ChatGPT, Midjourney, Canva. Rezultatas – įgyti AI įgūdžiai, itin efektyvi pagalba, o taip pat – ir sutaupyti pinigai bei laikas, kuriuos būtumėte išleidę eksperimentams su naujais, nišiniais, tačiau nebūtinai puikiai veikiančiais įrankiais.
ChatGPT: kodėl iškart rinktis PRO versiją?
Nemokama ChatGPT versija – puiki išeitis itin mažos reikšmės, dažniausiai asmeninėms užduotims. Visgi jei planuose – efektyvus marketingas su AI pagalba, verslui iškart verta rinktis PRO versiją. O kodėl?
- Nemokami įrankiai ar nemokamos versijos naudoja pateiktą informaciją tam, kad įrankis būtų toliau apmokomas ir tobulinamas. Dirbant verslo tikslais, konfidenciali informacija taip gali būti atskleidžiama ir visai nejučia. PRO versija nuo to apsaugo – priklauso nuo naudojamo įrankio, tačiau būtent ChatGPT PRO naudotojų informacijos tolimesniam įrankio mokymui nenaudoja.
- Nemokama versija puiki baziniams klausimams, tačiau kai reikia kokybės ar individualumo, prireiks ir PRO – ypač siekiant prekės ženklo auditoriją, komunikacijos toną ar individualius iššūkius labiau atliepainčio rezultato. Be to, tik PRO versijoje pilnai prieinamos papildomos funkcijos, pvz., paveikslėlių kūrimas ir specializuoti agentai (customg GPTs).
- Custom GPTs (specializuoti agentai) – papildoma nauda, kuriai norime skirti šiek tiek daugiau eterio. Agentas – lyg asmeninis asistentas, kurį apmokius, tam tikras žinias jis išsaugo neribotam laikui.
3 idėjos, kaip pasitelkti ChatGPT agentus
- Marketingo tekstų generatorius: agentą apmokote prekės ženklo auditorijos savybių, komunikacijos tono, mėgstamų frazių. Galite naudoti asistavimui kuriant visus marketingo tekstus arba specializuoti tik tam tikram kanalui (pvz., tik Facebook įrašams).
- Tikslinės auditorijos persona: sukuriate agentą pagal žmogaus, kuris priklausytų jūsų auditorijai, profilį. Jį galite naudoti idėjų ar žinučių testavimui – GPT jums atsakys auditorijos vardu, ar jūsų pasiūlymai rezonuoja su jos „skausmo taškais“, kas tinka, kas neaktualu, ir ką reikėtų patobulinti.
- Konkurentų analizės asistentas: apmokote agentą kreipti dėmesį į konkrečius kriterijus, kurie jums svarbūs analizuojant konkurentus. Pateikus medžiagą (pvz., socialinių tinklų įrašus), GPT susistemins informaciją, išryškins konkurentų stiprybes ir pasiūlys, kur galite pranokti konkurentus.
Midjourney – profesionalūs vizualai su minimaliomis dizaino žiniomis
Midjourney – dirbtinio intelekto įrankis, reikalaujantis šiek tiek įgūdžių, tačiau pinigai, skirti prieigai prie įrankio ir kelios minutės jo įvaldymui atsiperka akimirksniu – ypač tuomet, jei planuojamas reklamos kūrimas ar kiti dizaino darbai, kuriems stinga vizualinės medžiagos. Didžiausias Midjourney privalumas – galimybė itin greitai ir profesionaliai sukurti originalius vizualus net ir neturint iliustravimo, fotografijos ar dizaino patirties. Įrankis nuolat atnaujinamas, todėl periodiškai atsiranda ir naujos versijos bei funkcijos, leidžiančios tiek paįvairinti turinį (pvz., jį animuojant), tiek išgauti jį greičiau.
Kai nežinai, kaip tiksliai aprašyti vizualą – padės ChatGPT. Midjourney vizualai kuriami naudojant aiškius tekstinius aprašymus (užklausas arba prompts). Jei aiškiai ir detaliai išreikšti idėją sudėtinga, čia gali pagelbėti ChatGPT, kuris sugeneruos aiškesnį, anglų kalba sklandesnį tekstą, kurį pakanka tiesiog įklijuoti Midjourney programoje.

Canva AI – paprastas būdas patobulinti Midjourney ar kitos dirbtinio intelekto programos suteiktą rezultatą
Canva net ir nepasitelkus dirbtinio intelekto funkcijų yra puikus įrankis, kai itin svarbus greitas ir paprastas, ekspertinių dizaino įgūdžių nereikalaujantis reklamų kūrimas. Visgi dar naudingesnė Canva tampa duete su Midjourney – tiek taisant sugeneruoto paveikslėlio netobulumus, tiek ir apipavidalinant patį paveikslėlį jau makete. Net ir juvelyriškai tiksliai suformulavus Midjourney užklausą, dažnai galutinis vizualas nebus išties galutinis: prireiks pataisyti spalvas, pašalinti nereikalingus objektus ar praplėsti paveikslėlio ribas. Būtent šiose situacijose Canva AI tampa nepakeičiamu įrankiu, o ypač naudingos šios AI funkcijos:
- Magic Eraser – ištrina nereikalingus objektus ar perteklines detales.
- Magic Grab – leidžia greitai „paimti“ dizaino elementus, jei norisi juos nukelti į kitą maketo vietą ar paryškinti šešėliais bei kitais efektais.
- Magic Expand – leidžia vos keliais mygtuko paspaudimais išplėsti paveikslėlio ribas. Puikiai tinka, kai reikalingi keli maketo formatai: pvz., 1:1 ir 9:16, tačiau tam, kad originalus paveikslėlis dailiai įsilietų, jo sumažinti ar padidinti nepakanka.

Ką marketinge perims dirbtinio intelekto programos, o ką būtina įgyvendinti pačiam?
Dirbtinio intelekto įrankiai gali tapti nepamainomais pagalbininkais, tačiau AI delegavus viską, paslysti itin lengva. Kas vis dar turėtų likti jūsų užduočių sąraše, o ką galima ramiai perduoti dirbtiniam intelektui, kad liktų laiko kur kas svarbesnėms marketingo užduotims? Aiškūs atsakymai apie DI rolę smulkiojo verslo kasdienybėje – viena iš temų, kurią aptarėme mokymuose „Mažo biudžeto marketingas“.
Dažniausios klaidos naudojant AI rinkodaroje ir kaip jų išvengti
- AI įrankiams deleguojama per daug atsakomybės. Nepamirškite, kad dirbtinio intelekto programos turi padėti, o ne perimti visą kūrybinį ar strateginį procesą. Idėjas tikrinkite, o ne aklai pasikliaukite gautu rezultatu.
- Naudojama nemokama versija, bet tikimasi personalizuotų sprendimų. Verslui reikalingi sprendimai dažniausiai prieinami tik PRO versijose – būtent jos gali geriau atliepti individualius poreikius, tuo pačiu apsaugoti jautrią informaciją.
- Nėra strategijos, prašoma tik rezultato, pvz., „parašyk Facebook įrašą“. Prieš rašant tekstą, AI pateikite kontekstą ir iš anksto apgalvotą strategiją. Rezultatai bus gerokai tikslesni.
- Nesuteikiama konteksto apie prekės ženklą. Aprašykite savo prekės ženklą, auditoriją, vertybes – tai padės AI geriau ir greičiau pataikyti į jūsų įvaizdį.
- Tikimasi tobulo rezultato jau po pirmos žinutės. Pirmąkart apie prekės ženklą girdinčiam AI prireiks mokytis lygiai taip pat, kaip mokytųsi naujas darbuotojas. Geresni rezultatai dažniausiai pastebimi ne pirmoje žinutėje, o po bent kurį laiką besitęsusio pokalbio.
Kaip susikurti mažo biudžeto marketingą, kuris veikia? Nuo strategijos iki pagalbinių AI įrankių
Minimalūs kaštai, bet maksimalūs rezultatai – misija įmanoma? Kaip efektyviai išnaudoti dirbtinio intelekto įrankius, tačiau nepamiršti ir klasikinių, marketingo ekspertų patikrintų ir veikiančių rinkodaros metodų? O kaip proporcingai paskirstyti jau ir taip kuklų rinkodaros biudžetą, kad jis vertę atneštų ir socialiniuose tinkluose ir naujienlaiškiuose ar reklamoje? Atsakymai, pavyzdžiai, praktinės užduotys ir skaitmeninės rinkodaros agentūros ASTERI patirtis – mokymuose „Mažo biudžeto marketingas“.