Efektyvikomunikacija.lt

Efektyvi komunikacija logo

Elektroninė parduotuvė ir turinio rinkodara. Rinkodaros kanalai, kurių nevalia ignoruoti 2023

Internetinė parduotuvė sparčiai tampa prioritetiniu vartotojų pasirinkimu ieškant naujo pirkinio, kad ir koks jis bebūtų. Gausėjant ne tik prekių asortimentui, bet ir elektroninių parduotuvių skaičiui, išsiskirti iš konkurentų ir pasiekti potencialų pirkėją tampa vis didesniu iššūkiu. Čia svarbų vaidmenį įgauna turinio rinkodara – vienas ryškiausių aspektų sėkmingos elektroninės prekybos kelyje.

Deja, tačiau laikai, kai klientų dėmesiui patraukti pakako tik egzistavimo internete, baigėsi. Šiandien vartotojai trokšta vertės, autentiškumo ir įdomios apsipirkimo patirties. Turinio rinkodara leidžia el. parduotuvėms užtikrinti būtent tai, pasitelkiant aktualią ir įtikinamą informaciją, kuri pritraukia, o besidominčius lankytojus konvertuoja į perkančius klientus. Tad ką svarbu žinoti kiekvienam verslui, kurio tikslas – efektyvaus ir naujausias tendencijas atliepiančio turinio kūrimas?

Socialiniai tinklai – veiksmingos turinio rinkodaros dalis

Vienas iš ypač reikšmingų įrodymų, kad socialiniai tinklai išlieka svarbiu turinio rinkodaros įrankiu – tai 77 % klientų, kurie labiau linkę pirkti iš įmonių, jau sekamų Facebook, Instagram ar kitose platformose. Kurdama stiprų įvaizdį socialinių tinklų pasaulyje, įmonė užsitikrina auditorijos pasitikėjimą, lojalumą prekės ženklui, o galiausiai – ir konversijas. Ne gana to, socialiniai tinklai tampa ir erdve kitų vartotojų įspūdžiams dalintis. Net 70 % potencialių pirkėjų, susidomėjusių konkrečiu produktu, informacijos apie jį ieško Instagram ir Facebook platformose. Tai pabrėžia didžiulį socialinių tinklų potencialą, leidžiantį verslo poziciją kurti ne tik savo pastangomis, bet ir įtraukiant jau sudomintos auditorijos dalį.

Kokią platformą rinktis savo prekės ženklo komunikacijai? Nors skaitmeninėje erdvėje dominuoja tam tikri socialiniai tinklai, universalaus atsakymo kiekvienam verslui nėra. Lengviausia išeitis – atsižvelgti į siūlomą produktą ir prekės ženklo tikslinę auditoriją. Kur daugiausiai laiko internete praleidžia jūsų idealus klientas?

Plačiausias galimybes, žinoma, atveria Facebook, kurį komunikacijai viešojoje erdvėje jau sėkmingai naudoja ne viena internetinė parduotuvė. Instagram – taip pat populiarus sprendimas. Elektroninė parduotuvė ir jos komunikacija Instagram yra puikus derinys, nes šioje platformoje auditorija ypač palankiai vertina prekės ženklų komunikaciją. Kaip rodo statistika, 90 % Instagram naudotojų seka bent vieną verslo profilį.

Jei turite ypač kūrybiškų idėjų, vertų tūkstantinės auditorijos dėmesio, galbūt verta išbandyti Tik Tok – itin palankią erdvę momentiniam išpopuliarėjimui. Tuo tarpu LinkedIn – vieta, kurioje patrauksite verslo aplinkoje besisukiojančių klientų dėmesį.

Kruopščiai suplanuotas turinio kūrimas ir tinkamai pasirinkta platforma – neišskiriamas duetas, tačiau, pasitelkus tik šiuos elementus, internetinį verslą iki garantuotos sėkmės skirs dar vienas žingsnelis. Naujausiais duomenimis, organinis pasiekiamumas Instagram socialiniame tinkle siekia tik 4,20 %, o Facebook – 1,90  % auditorijos. Šie skaičiai rodo, kad net ir populiariausiose platformose sudominti informacijos sraute paskendusį klientą – nelengvas iššūkis. Kaip šią užduotį paversti įveikiama šiek tiek paprasčiau?

Reklama socialiniuose tinkluose – neišvengiama misija, kurios neturėtų pamiršti nė viena elektroninė parduotuvė. Platesnei turinio sklaidai ir įtraukioms reklamoms dauguma socialinių tinklų kviečia pasitelkti papildomus įrankius: pavyzdžiui, prekių katalogo reklamą karuselėje ar nuorodą į konkretų produktą, matomą parengtame makete. Šie įrankiai padeda įveikti organinio pasiekiamumo apribojimus, skatina auditorijos įsitraukimą, o galiausiai atneša ir pirmąsias konversijas.

Naujienlaiškiai ir automatinės laiškų sekos internetinės parduotuvės komunikacijai

Elektroninės prekybos erdvėje, kurioje konkurencija vis aršesnė, o klientų dėmesys – laikinas, naujienlaiškiai tampa dinamiška turinio rinkodaros priemone, keičiančia sėkmės formules. Turinio rinkodara elektroniniu paštu – iš pirmo žvilgsnio anokia naujovė. Visgi tikslinis, aktualus ir įtikinamas turinys yra tai, be ko neišsiverstų nė vieno prekės ženklo komunikacija. Dar vienas svarbus faktorius – nuoseklumas, leidžiantis pamažu pelnyti auditorijos pasitikėjimą ir lojalumą, o galbūt net ir laiško, sugrįžtančio į elektroninio pašto dėžutę, laukimą.

Šiandien turinio sklaidos fronte ryškiausia tendencija išlieka automatizavimas. Galimybės turinio vienetą pristatyti vartotojui patogiu metu nepamiršta ir verslai, pasitelkiantys naujienlaiškių komunikaciją. Net 65 % prekės ženklų, kurių komunikacijos plane – naujienlaiškiai, šį turinio rinkodaros procesą automatizuoja.

Internetinė parduotuvė ir turionio rinkodara, naujienlaiškių marketingas

Automatinės naujienlaiškių sekos – tai laiškų rinkiniai, nustatytais intervalais siunčiami tuomet, kai vartotojas inicijuoja tam tikrą veiksmą (pavyzdžiui, užsiprenumeruoja naujienlaiškį). Kruopščiai suplanuoti naujienlaiškiai leidžia teikti tikslų, aktualų turinį, užtikrinant suasmenintą kliento patirtį. Keletas idėjų, kaip automatizuotą naujienlaiškių seką komunikacijoje gali pasitelkti kone kiekviena internetinė parduotuvė:

  • Susipažinimas su nauju prenumeratoriumi. Kaip ir bet kurioje kitoje turinio rinkodaros platformoje, pasisveikinti, prisistatyti ir atskleisti prekės ženklo esmę – ypač svarbus pirmas žingsnis. Kad ši patirtis vartotojui būtų kuo sklandesnė, informaciją pateikite dozuotai – pavyzdžiui, atskirais laiškais.
  • Palikti krepšeliai. Pirkėjui įsidėjus prekę į krepšelį, automatinė seka gali priminti apie neužbaigtą pirkimo veiksmą. Laiškai, sudarantys šią seką, paprastai švelniai paskatina pirkti: pavyzdžiui, primena apie nuolaidą, nemokamo pristatymo galimybę ar kitą motyvuojantį privalumą.
  • Pakartotinis įsitraukimas. Pastebėjus sumažėjusį prenumeratorių aktyvumą, pakartotinio įsitraukimo kampanija gali padėti atgaivinti susidomėjimą prekės ženklu. Įprastai tokioje sekoje netrūksta specialių pasiūlymų, išskirtinio turinio ar apklausų, leidžiančių geriau įsigilinti į vartotojų lūkesčius.

SĖKMINGA REKLAMA AR KONKURENTAMS UŽLEISTOS POZICIJOS - KURĮ KELIĄ PASIRINKSITE?

Verslas, kuris mokosi – visada žingsniu priekyje!

Naujiena
Joana Šaulienė
Įsigyti 59€ O jeigu kažkas imtų ir atskleistų sėkmingos reklamos kampanijos formulę? Reklamos kampanijų tipai Meta – kodėl taip svarbu žinoti...
Pradedantiesiems
1 Pamokos
97 min.
Naujiena
Facebook reklamos mokymai
75 min.
59€
Joana Šaulienė
Įsigyti 59€ O jeigu kažkas imtų ir atskleistų sėkmingos reklamos kampanijos formulę? Meta reklama (Facebook, Instagram reklama): kodėl vieniems tai...
Pradedantiesiems
1 Pamokos
75 min.
Naujiena
Joana Šaulienė
Įsigyti 49€ Reklama, kuri skirta VISIEMS – dažnu atveju neaktuali NIEKAM. Neveikia Meta (Facebook) reklama? O gal ją rodote visiems? Sužinoki...
Pradedantiesiems
1 Pamokos
84 min.

Tinklaraštis – karščiausia tendencija turinio rinkodaros pasaulyje

Elektroninės prekybos pasaulyje tinklaraštis pamažu tampa viena svarbiausių turinio rinkodaros priemonių. Išsami informacija, prasmingos įžvalgos bei įdomūs straipsniai ne tik padeda atskleisti verslo kompetenciją, bet ir atlieka svarbų vaidmenį didinant prekės ženklo pasiekiamumą bei skatinant vartotojų pasitikėjimą. Net 92 % turinio rinkodara užsiimančių specialistų pasirenka tinklaraštį kaip vieną iš įrankių prekės ženklo komunikacijai.

Nors įprastai tinklaraščio skiltis nugula interneto svetainėje, šio komunikacijos kanalo galia čia tikrai nesibaigia. Norėdama padidinti savo straipsnių poveikį iki maksimalaus, internetinė parduotuvė gali dalytis vertingu tinklaraščių turiniu įvairiuose kanaluose: pavyzdžiui, jau aptartuose socialiniuose tinkluose ar naujienlaiškiuose.

Įprastai tinklaraštis ir jo straipsniai – itin išsamūs, detalūs ir apimantys platų temų masyvą. Šie tekstai gali tapti vertingu informacijos šaltiniu socialinių tinklų ar naujienlaiškių turiniui – įdomūs faktai ar trumpos ištraukos prekės ženklo komunikacijoje veiks kaip „kabliukas“, kviečiantis užeiti į tinklaraštį ir pasisemti dar daugiau žinių vartotojui aktualia tema.

Internetinė parduotuvė: be SEO – neįmanoma?

Stiprus internetinės parduotuvės įvaizdis – lyg dėlionė, kurioje gražus vaizdas susideda iš daugybės skirtingų detalių. Turinio rinkodara yra aspektas, ženkliai lemiantis verslo poziciją auditorijos akyse, tačiau čia ne ką mažiau svarbiais išlieka ir kiti faktoriai: pavyzdžiui, malonus klientų aptarnavimas, pirkėjų poreikius atliepiantis parduotuvės asortimentas ir net svetainės matomumas paieškos sistemose. Diskusijoms apie pastarąjį galėtume skirti valandas, tačiau SEO svarbą apibendrinsime vienu skaičiumi: 0,63 %. Būtent tiek interneto vartotojų, atliekančių paiešką „Google“, spusteli ant antrojo rezultatų puslapio.

Autoritetinga, ne tik socialinių tinklų erdvėje, bet ir pirmosiose paieškos sistemų pozicijose matoma internetinė parduotuvė, turėtų tapti kiekvieno ambicingo verslo siekiamybe. Tinkamai optimizuota, pirkėjų ieškomais raktažodžiais paremta parduotuvės struktūra užtikrins dar geresnę vartotojų patirtį ir trumpesnį kelią nuo iškilusio poreikio iki produkto pirkėjo rankose.

 

Daugiau tendencijų kokybiškai turinio rinkodarai – skaitmeninės rinkodaros agentūros Asteri straipsnyje: https://asteri.lt/rinkodaros-strategija-ir-turinio-rinkodara-i-ka-atkreipti-demesi-2023/

Joana Šaulienė

KLAUSIMŲ DAUGIAU NEI ATSAKYMŲ?

Jūsų klausimai – specialistų atsakymai struktūruotai, paprastai ir kiekvienam suprantama kalba:

NORĖTŲSI PASITARTI, KURIĄ MOKYMŲ PROGRAMĄ PASIRINKTI?

Prenumeruok EFEKTYVI KOMUNIKACIJA naujienas ir gauk nemokamą 15 min. konsultaciją:

Patiko šis straipsnis? Pasidalink!

Efektyvi komunikacija logo

Mokymų platforma EFEKTYVI KOMUNIKACIJA

Verslas, kuris mokosi – pasiekia daugiau!

Populiariausi mokymai

DARBO LAIKAS

Monday 8:00 - 16:00
Tuesday 8:00 - 16:00
Wednesday 8:00 - 16:00
Thursday 8:00 - 16:00
Friday 8:00 - 16:00
Saturday Uždaryta
Sunday Uždaryta

Verslas, kuris mokosi – pasiekia daugiau!

Mokymų platforma verslui, nepriklausomai, ar dar tik planuojate pirmuosius rinkodaros žingsnius, ar ieškote strategijų, kurios veikia, o gal norite suprasti ir teisingai deleguoti rinkdoaros komandą darbą bei suprasti gautas ataskaitas, ar tapti nepriklausomu rinkodaros specialistu!

Socialiniai tinklai ir prekės ženklo komunikacija

PRENUMERUOK!