Facebook ads arba reklama Facebook – tai kertinis sėkmės akmuo skaitmeninėje aplinkoje, kurioje vis daugiau įmonių konkuruoja dėl auditorijos dėmesio ir jos įsitraukimo. Facebook, turintis didžiulę vartotojų bazę ir plačias reklamos galimybes, tapo dominuojančia platforma besidomintiems reklama internete. Tačiau norintiems išnaudoti tikrąjį reklamos sklaidos Facebook potencialą, paruošti dailaus maketo ar įdomaus teksto tikrai nepakaks. Ne ką mažiau svarbus ir tvirtas žinių pagrindas, tinkamas pasirengimas bei rezultatų interpretavimas. Kaip sakoma, „gera pradžia – pusė darbo“, tad susipažinkime, kokius pradmenis būtina įvaldyti, kai svarbiausias tikslas – sėkmingos ir parduodančios Facebooks ads kampanijos.
Tikslinės auditorijos identifikavimas. Pirmasis žingsnis sėkmės link
Kad ir kokia įdomi bei įtraukianti reklama bebūtų mūsų akimis, reklamos rengimo procese svarbiausia žvelgti pro tikslinio kliento prizmę. Juk tik jo pirmasis įspūdis lems susidomėjimą, paspaudimą ant reklamos, o galbūt – ir pirmąjį užsakymą. Būtent todėl pirmasis etapas reklamos kampanijos plane turėtų būti tikslinės auditorijos identifikavimas.
Kaip nustatyti tikslinę auditoriją? Šis iššūkis visai nesudėtingas, jei jau esate sukaupę nemenką klientų ratą, gerai jį pažįstate arba puikiai žinote, kokius pirkėjus norite pritraukti. Belieka atrasti bendrą jungiamąjį elementą tarp vartotojų. Esminis klausimas: kas vienija visus šiuos žmones? Galbūt tai – konkretus pomėgis, profesija, o gal net finansinė padėtis? Keletas faktorių, kuriuos apsvarsčius tikslinės auditorijos identifikavimas bus dar paprastesnis:
- lytis;
- amžiaus rėžis;
- demografinė padėtis (pvz., gyvenamoji vieta: kaimo vietovės, didmiesčiai, galbūt net užsienio valstybės);
- išsilavinimas;
- pajamų dydis (įprastai šis kriterijus atliepia siūlomo produkto ar paslaugos kainą);
- darbas, profesija ir laisvalaikio veikla – hobiai;
- problemos ir svajonės: kokį „skausmą“ patiria jūsų tobulas klientas, kokių siekių jis turi? Ar jūsų produktas, paslauga gali tai išspręsti?
Facebook ads: reklamos turinio parengimas. Kai aktualios ne tik grafinio dizaino tendencijos
Nors Facebook vartotojas per mėnesį pamato šimtus reklamų, vidutiniškai susidomi ir paspaudžia tik ant 12 iš jų. Tai rodo, kad, net ir sėkmingai nustačius tikslinę auditoriją bei paleidus reklamą į plačiuosius skaitmeninius vandenis, ji savo tobulo pirkėjo gali taip ir nepasiekti. Kodėl taip įvyksta? Kaltas ne tik gausus reklamų srautas ar konkurentų skaičius. Dar vienas aspektas, kurį dažnai pamirštame įvertinti, yra tai, kaip atrodo paskelbta reklama.
Jei Facebook reklama mums ypač estetiška, tai dar nereiškia, kad tokį patį įspūdį ji paliks ir tikslinei auditorijai. Kiekvieną akimirką vizualinės reklamos ir tekstų kūrimo procese verta prisiminti šį kontrolinį klausimą: kaip naudojamas elementas rezonuos su mano tiksliniu klientu? Pavyzdžiui, jei verslo svarbiausias tikslas – reklama internete pasiekti jaunus žmones, galbūt sudėtingus terminus bei oficialią kalbą vertėtų keisti žaismingais išsireiškimais, jaustukais ar net auditorijoje populiariu žargonu. Priešingu atveju – kai produktu norime sudominti vyresnę klientų grupę, neoninių spalvų ar šiuolaikiškų šriftų ko gero neprireiks. Kuo vadovautis reklamos kūrimo procese, nepamiršti padės šie patarimai:
- Prekės ženklo vizualinis identitetas. Socialinių tinklų komunikacijoje, interneto puslapyje bei reklamose pasikartojantys elementai – puikus strategija verslo žinomumo didinimui. Facebook ads – ne išimtis. Išnaudokite šią erdvę pademonstruoti turimą logotipą, pasirinktas spalvas bei grafinius akcentus.
- Grafinio dizaino tendencijos. Nors išskirtinumas – sveikintinas bruožas, žengti koja kojon su naujausiomis tendencijomis irgi rekomenduotina. Neretai besikeičiančios mados atliepia ir auditorijos įpročius, tad pasenęs, nemodernus dizainas gali sukelti atmetimo reakciją.
- Tobulo kliento vizija. Susipažinę, kaip nustatyti tikslinę auditoriją, turėtumėte įvertinti ir tai, kokia reklama jai patiks. Įvertinkite, koks komunikacijos tonas bus paveikiausias, kokius atspalvius bei iliustracijas naudoti.
- Svarbiausios informacijos pateikimas. Patrauklios antraštės, kainų ar nuolaidų pasiūlymai, galbūt ir trumpas prekės aprašymas – reklama, nors ir turėtų sužadinti vartotojo norą domėtis daugiau, taip pat gali būti pakankamai informatyvi.
SĖKMINGA REKLAMA AR KONKURENTAMS UŽLEISTOS POZICIJOS - KURĮ KELIĄ PASIRINKSITE?
Verslas, kuris mokosi – visada žingsniu priekyje!
Total: 6 Courses View all
Teisingas Facebook ads aktyvavimas ir Meta Business Manager paskyra
Greta kūrybinio pasirengimo, Facebook reklama nebus sėkminga ir be techninių priemonių. Galų gale reklamos sklaida, tad ir jos aktyvavimas – tai neišvengiamas žingsnis verslo skaitmeninėje rinkodaroje nusprendusiems pasitelkti ir Facebook ads.
Facebook ads reklama bei paskyra Meta Business Manager yra du neatsiejami elementai. Meta Business Manager – tai įrankis, skirtas reklamų valdymui Facebook ir Instagram socialiniuose tinkluose. Jis aktualus ne tik užsiimant reklama internete, bet ir planuojant bei automatizuojant socialinių tinklų komunikaciją.
Ką svarbu žinoti verslui, ketinančiam skelbti reklamą Facebook? Būtini žingsniai, kuriuos atlikus galėsite sėkmingai aktyvuoti reklamas ir sekti jų rezultatus Meta Business Manager platformoje:
- Meta Business Manager paskyros susiejimas su Facebook ir Instagram puslapiais.
- Reklamos paskyros sukūrimas ir susiejimas su verslo puslapiais.
- Mokėjimo būdo pasirinkimas ir banko kortelės arba Paypal paskyros susiejimas.
- Facebook Pixel kodo įdiegimas į tinklapį reklamos efektyvumo sekimui bei matavimui. Svetainės mygtukų arba puslapių susiejimas su Pixel. Prioritetizuojami 8 įvykiai, kurie gali būti sekami Pixel kodo pagalba.
- Verifikuojamas interneto svetainės domenas. Paskyros apsauga, dvigubas autentifikavimas.
Belieka pasirūpinti reklamos paskelbimu – šį procesą taip pat galima apibendrinti keliais žingsniais. Pirmiausia svarbu apibrėžti kampanijos tikslą: Meta Business Manager suteikia galimybę rinktis iš kelių, atliepiančių skirtingus reklamos rezultatus. Tuomet kampanijai suteikiamas pavadinimas, esant poreikiui pasirenkama skirtingų reklamų testavimo funkcija. Nustačius biudžetą ir reklamos veikimo laiką, metas apibrėžti tikslinę auditoriją jai priskiriant amžiaus grupę, lytį, geografinę lokaciją ir kitus anksčiau aptartus duomenis. Dar vienas žingsnis – platformos pasirinkimas reklamos sklaidai. Galiausiai belieka prisegti parengtas iliustracijas bei tekstus ir atlikti paskutinį žingsnį – reklamos paskelbimą skaitmeninėje erdvėje.
Facebook ads reklama ir jos rezultatų analizė
Besibaigiant reklamos kampanijos laikotarpiui pastebėjote, kad Facebook ads atnešė sėkmingų rezultatų? Puiku – beliks įvertinti reklamos stiprybes, kurios gali būti aktualios ir ateityje. Visgi pardavimų skaičius neatspindėjo išsikelto tikslo? Dar svarbiau įsigilinti į rezultatus ir suprasti, kodėl jie nebuvo efektyvūs.
Facebook reklamų rezultatų interpretavimas – vienas svarbiausių įgūdžių, kurį neišvengiama turėti kiekvienam, užsiimančiam reklamos socialiniuose tinkluose sklaida. Pagrindiniai rodikliai – pasiekiamumas (reach), parodymai (impressions), paspaudimų dažnis (CTR), konversijų dažnis ir reklamos išlaidų grąža (ROAS) – jau suteikia nemažą informacijos masyvą. Visgi nuodugnesnis įsigilinimas į suteikiamą statistiką atvers dar daugiau atsakymų dėl reklamos efektyvumo ar jos nepasisekimo.
Akivaizdu, kad tvirti reklamos pagrindai – tai nepamainomas įrankis sėkmingame skaitmeninės rinkodaros plane. Tinkamos Facebook reklamos parengimas yra lyg raktas į auditorijos širdį, kuri ieško, kaip išspręsti vartotojui iškilusią problemą. Parodykite, kad tai gali padaryti jūsų siūloma prekė ar paslauga, tačiau nepamirškite, kad geras startas – tai dar ne viskas. Reguliari rezultatų analizė – ne mažiau svarbus faktorius, užtikrinantis ilgalaikę reklamos sėkmę. Išnaudodami Facebook reklamos galią, neabejotinai pasieksite puikių rezultatų ir užsitarnausite sėkmingo verslo vietą skaitmeninėje erdvėje.
KLAUSIMŲ DAUGIAU NEI ATSAKYMŲ?
Jūsų klausimai – specialistų atsakymai struktūruotai, paprastai ir kiekvienam suprantama kalba:
NORĖTŲSI PASITARTI, KURIĄ MOKYMŲ PROGRAMĄ PASIRINKTI?
Prenumeruok EFEKTYVI KOMUNIKACIJA naujienas ir gauk nemokamą 15 min. konsultaciją: