Europiečiai net išjungę darbo kompiuterius, dar bent 2,5 valandos per dieną praleidžia prie ekranų, tad verslams, ieškantiems naujų klientų, būtent reklama internete tampa tiesiausiu tiltu į auditorijos dėmesį. Tačiau dažniausiai didžiausias iššūkis – net ne gebėjimas pasiekti potencialius pirkėjus, o pinigai, kuriuos galime tam skirti. Juk dažnai girdime istorijas apie šimtus ar net tūkstančius eurų, kas mėnesį investuojamų į reklamas. O ką daryti, jei marketingo biudžetas tesiekia 100 Eur? Natūralu nuleisti rankas ir manyti, kad su tokia suma nieko nepasieksime. Visgi tiesa paprasta: vienintelis scenarijus, kada išties galime likti be rezultatų – jei nedarysime nieko.
Mažas biudžetas dažnai tampa geriausiu kūrybiškumo mokytoju. Jis priverčia ieškoti nemokamų galimybių, išnaudoti socialinius tinklus, atrasti, ką gali duoti Meta Ads, kai viskas suplanuota preciziškai tiksliai. Tad kaip išspausti didžiausią grąžą iš minimalių resursų ir išmokti investuoti kiekvieną eurą taip, kad jis sugrįžtų keleriopai?
Trumpai
- Reklama internete gali būti efektyvi net ir su 100 Eur/mėn., jei kiekvienas euras investuojamas kryptingai.
- Mažas biudžetas = būtina strategija: vienas tikslas → vienas arba nedidelis skaičius kanalų → aiškus vertės pasiūlymas.
- Socialiniai tinklai – pigiausias startas, bet svarbu pasirinkti tinkamą platformą.
- Pirmieji 100 Eur geriausiai atsiperka tikslinėse Meta Ads kampanijose su aiškiu kvietimu veikti.
- Naujienlaiškiai leidžia pasiekti klientus nemokamai – verta rinkti kontaktus nuo pirmų dienų.
- Interneto svetainė – privaloma bazė, į kurią veda visa reklama internete; netaupykite greičio, struktūros ir UX sąskaita.
- 90 dienų strategija leidžia išvengti chaotiškų veiksmų, testuoti idėjas ir turėti sistemą, kurią galima kartoti.
Statistika, kuri nuteiks pozityviai
- Dauguma smulkiųjų verslų negali skirti didelio biudžeto marketingui – net 63,4 % tokių prekių ženklų per metus rinkodaros priemonėms išleidžia mažiau nei 1000 dolerių.
- Įsitvirtinus, verslai marketingui pradeda skirti didesnį biudžetą, sudarantį apie 7-15% apyvartos.
- 33 % įmonių teigia, kad jų pajamos išaugo daugiau nei 20 % vien dėl aiškaus ir vieningo prekės ženklo pateikimo visose platformose.
- 60 % verslų geriausia marketingo strategijos dalimi laiko socialinius tinklus – tai ne tik vienas efektyviausių, bet ir mažą biudžetą turinčiam verslui lanksčiausių komunikacijos kanalų.
- Daugiau nei 200 milijonų mažų verslų visame pasaulyje naudoja Facebook (Meta) verslo įrankius (Meta soc. tinklai bei reklamos) – tai rezultatus suteikiantis ir lengvai, bei pigiai įvaldomas marketingo sprendimas.
Reklama internete: ar verta kurti strategiją, jei turiu tik 100 Eur?
Dažniausia klaida žengiant pirmuosius žingsnius versle – bandymas lygiuotis į rinkos grandus. Žinoma, didelės ambicijos visada sveikintinos, tačiau verta prisiminti, kad daugelis autoritetingų prekių ženklų šiandienos pozicijas pasiekė ne per vieną (ir tikrai ne per pirmąją) dieną. Jie taip pat pradėjo nuo kuklesnių biudžetų, mažesnio kanalų skaičiaus ir tik ilgainiui marketingo strategiją užaugino iki kur kas platesnės – t. y., tokios, kurioje pasitelkiama viskas. SEO optimizavimas, Google Reklama, Meta Ads, TikTok, naujienlaiškiai ir kt.
Tad startuojant pirmiausia reikėtų atsispirti pagundai bandyti „viską po truputį“. Kodėl? Paleisdami kelis eurus Meta Ads reklamai, kelis – Google Ads, dar keletą – kitiems kanalams, pakankamai galimybių sužibėti bent viename kanale taip ir neįgysime. Rezultatas – nusivylimas. Nuogąstausime, kad reklama internete neveikia, nors tikroji priežastis – nebuvo plano, kur ir kodėl jos apskritai imamės.
Strategija – ne rekomendacija, o būtinybė
Turint vos 100 Eur, svarbiausia koncentruotis į vieną kryptį, užuot išbarsčius pinigus visur. Tokiu būdu galėsite ne tik matyti rezultatą, bet ir pasimokyti, kas veikia, o kas ne, kad vėliau biudžetus išaugus galėtumėte plėtoti veiksmus dar užtikrinčiau. Prieš išleidžiant pirmąjį eurą verslo marketingui, verta aiškiai atsakyti į tris klausimus – tai bus stiprus pamatas pirminei strategijai:
- Tikslas. Ką būtent norite pasiekti? Sulaukti pirmųjų klientų užklausų, įgyti naujų sekėjų socialiniuose tinkluose, auginti prekės ženklo žinomumą? Skirtingi tikslai dažnai reikalauja skirtingų priemonių.
- Kanalas. Kur jūsų auditorija praleidžia daugiausia laiko? Jei ji aktyviausia Facebook grupėse ar Instagram, ten ir turėtų būti sutelktas didžiausias dėmesys. Kartais verta rinktis vieną kanalą ir jį išnaudoti maksimaliai, o ne šokinėti tarp kelių.
- Vertės pasiūlymas. Kokia auditorija reikalinga mums, žinome, bet ką darysime, kad taptume įdomūs ir jai? Kuo esame išskirtiniai, kitokie nei konkurentai ir ką pasiūlysime, kad žmogus sustotų, susidomėtų, paspaustų?

Toliau šiame straipsnyje – pirmieji 3 kanalai, nuo kurių rekomenduotume pradėti marketingo biudžete turint tik 100 Eur.
Socialiniai tinklai: kanalas, kuram pasitelkti prireiks tik jūsų laiko
Socialiniai tinklai – vienas prieinamiausių būdų, kai planuose – net ir itin mažo biudžeot reklama internete. Čia pagrindine investicija taps ne pinigai, o laikas, skirtas kurti turinį, bendrauti su auditorija ir palaikyti nuolatinę komunikaciją. Visgi net ir tokioje aplinkoje lengva netikslingai išbarstyti pastangas, todėl verta žinoti, kokį kanalą rinktis, ką galite nuveikti visiškai nemokamai ir kur verta išleisti turimus 100 Eur, kad jie duotų apčiuopiamą rezultatą.
Kokius kanalus rinktis: Instagram, Facebook ar LinkedIn?
Deja, tačiau vieno teisingo ir universalaus atsakymo nėra. Viskas priklauso nuo to, kur laiką leidžia jūsų pirkėjai. Jei produktas ar paslauga itin estetiški, turintys aukštą vizualinę vertę (pvz., madinga apranga, aksesuarai), natūralu, kad pirmiausia žvilgsnis kryps į Instagram. Tai platforma, kur svarbiausi vaizdai.
Facebook dažnai tampa universaliu ir kone būtinu pasirinkimu. Net jei atrodo, kad ši platforma jau atgyvenusi, svarbu pabrėžti, jog ji vis dar turi vieną didžiausių auditorijų, o būtent Facebook reklama gana dažnai veikia rezultatyviausiai.
LinkedIn – tai kiek kitokia erdvė, kurioje vietą atras ne visi verslai. Priešingai nei Facebook ar Instagram, tai platforma ne pramoginiam turiniui, o kontaktų, partnerių, sprendimų paieškoms. Jei parduodate B2B sektoriui ar kurti eksperto savo srityje įvaizdį, pastangos, įdėtos į LinkedIn komunikaciją, pravers, tačiau tai – ne visada būtinybė ar bent jau ne prioritetas startuojant su mažu biudžetu.
Svarbiausia – neužstrigti spąstuose būti visur. 100 eurų biudžeto užteks pradžiai, tačiau jis nėra pakankamas, kad proporcingai paskirsčius daugybei soc. tinklų, gautume maksimalią grąžą.
Pirmieji žingsniai soc. tinkluose. Ką galima nuveikti visiškai nemokamai?
Svarbu nepamiršti, kad marketingo biudžetas – tai nebūtinai tik pinigai. Jei startui turite tik 100 Eur, dalį užduočių, kurias įprastai patikėtumėte agentūrai ar freelancer’iui, galite atlikti savarankiškai – t. y., investuodami savo laiką dar prieš investuojant pinigus reklamai.
- Turinio planas, turinio kūrimas. Bent 2 prasmingi įrašai, reguliariai išeinantys kiekvieną savaitę – tai jau didžiulė vertė jūsų auditorijai.
- Įtraukite asmeninį profilį. Tikėtina, kad verslo pradžioje jūsų asmeninis Instagram ar Facebook profilis turės kur kas daugiau sekėjų nei verslo puslapis. Pasinaudokite tuo – su savo veikla supažindinkite jus jau pažįstančią ir, tikėtina, palaikyti tikrai norinčią auditoriją.
- Prisijunkite prie bendruomenių. Facebook grupės, komentarai po aktualiais įrašais, diskusijos – tai taip pat nemokama reklama internete be tiesioginio spaudimo parduoti.
- UGC turinio kūrimas. Nors UGC kūrėjų paslaugos kainuoja, startuojant mėgėjiško video, nuotraukos ar atsiliepimo galite paprašyti ir jau pritraukto kliento ar prekę / paslaugą išbandžiusio draugo. Potencialiems pirkėjams tai – signalas, kad jūsų asortimentą kažkas jau išbandė ir pamėgo, todėl pamėginti verta ir platesnei auditorijai.
- Būkite aktyvūs kasdien. Sulaukę komentarų – atsakykite, reaguokite į kitų įrašus, atsakykite į klausimus.
O kur išleisti pirmuosius 100 Eur soc. tinkluose?
Reklamai! Tačiau kad kiekvienas euras dirbtų lyg du, prireiks kiek daugiau nei „Boost“ mygtuko paspaudimo:
- Pasirinkite vieną tikslą ir vieną stiprų turinio vienetą. Maži biudžetai geriausiai veikia tada, kai susitelkiate ne į kelias skirtingas, o vieną aiškią žinutę su paskata (pvz., nuolaida, dovana, nemokama konsultacija). Tuomet – paleidžiate vieną kampaniją su konkrečiu tikslu.
- Venkite „boost“ mygtuko. Vietoj to skirkite biudžetą Meta Ads kampanijai, kurioje galėsite tiksliau pasirinkti norimą pasiekti auditoriją, o tuo pačiu – ir kontroliuoti rezultatą.
- Nesitaikykite per plačiai. Platesnė pasiekta auditorija skamba patraukliai, tačiau realybė – didelis atmetimo rodiklis. Užuot bandę pasiekti visas 25-55 m. moteris, pasirinkite siauresnę nišą, kurioje didesnė proporcija vartotojų išties gali tapti jūsų klientais.
- Testuokite ir stebėkite. Su mažu biudžetu kiekvienas paspaudimas svarbus – jei reklama internete neveikia, sustabdykite ją ir išbandykite kitą variantą.
- Aiški žinutė ir CTA – svarbiausia. Geriau trumpa, konkreti reklama internete su tiesioginiu kvietimu veikti nei gražus, bet miglotas tekstas, kuris neskatina veiksmo.
- Pasvarstykite apie video turinį. Net paprastas video įrašas su jūsų veidu dažnai veikia geriau nei nuotrauka.
Kaip būtent suplanuoti mažo biudžeto reklamos kampaniją?
Kaip turėtų atrodyti reklama internete (tekstas ir vizualas) kad ji iš tiesų pritrauktų dėmesį? Kiek eurų verta skirti per dieną, o koks turinys labiausiai pasiteisina konkretiems tikslams – naujiems sekėjams, užklausoms ar pardavimams?
Dar daugiau atsakymų atsakymų ir praktinių pavyzdžių suteikia marketingo mokymai „Mažo biudžeto marketingas“.
Naujienlaiškiai: dažnai pamirštamas, bet galingas įrankis
Email marketingas – taip pat vienas iš stiprių būdų palaikyti ryšį su esamais, buvusiais ir potencialiais klientais – ypač tuomet, kai reklamos biudžetas ribotas. El. paštas leidžia pasiekti konkretų žmogų tiesiogiai, dažnai – be jokių finansinių išlaidų, o vieną kartą surinktas kontaktų sąrašas gali nešti nuolatinę grąžą.
Kodėl prenumeratorių bazę reikia rinkti jau nuo pirmosios dienos?
Dažnai verslų atstovai mano, kad email marketingas – įrankis, kurio verta imtis tik tada, kai jau turime ilgą klientų sąrašą. Tai – nebūtinai tiesa. El. paštų rinkimas jau nuo pirmosios dienos leis nuosekliai auginti savo auditoriją (net ir tą, kuri galbūt dar neapsipirko, tačiau svarsto). Net 20-30 šiandien turimų el. pašto adresų vėliau gali atnešti pirmuosius rezultatus. Kuo ilgiau bendrausite su auditorija, tuo stipresnis ryšys, o kartu – ir tapatinimas su jūsų prekių ženklų bei noras įsigyti jūsų asortimentą – augs.
Kaip rašyti efektyvų naujienlaiškį?
- Rašykite žmogiškai. Naujienlaiškis – tai ne mokslinis darbas ar ekspertinis tinklaraščio straipsnis, todėl bendraujant su prenumeratorių bendruomene, į komunikacijos toną galima pažvelgti lanksčiau. Be to, el. pašto dėžutė – dažniausiai ne ta erdvė, kurioje vartotojas kiekvieną žodį skaito su malonumu. Neapkraukime kliento tuo, kas neaktualu, bet kartu kuo mažesnėje apimtyje suteikime didesnę vertę.
- Vienas laiškas – vienas tikslas. Jei norite, kad klientas atliktų veiksmą, aiškiai jį įvardykite – registruotis, atsisiųsti, apsilankyti puslapyje. Kuo mažiau minčių ir nuorodų, tuo didesnė tikimybė, kad žmogus paspaus ten, kur norite.
- Suteikite priežastį sugrįžti. Nemokamas patarimas, trumpas gidas, speciali nuolaida – tai priežastys, dėl kurių žmogus paspaus ant norimo mygtuko, o kito laiško lauks su nekantrumu.
Ar naujienlaiškių siuntimas kainuoja?
Jei trumpai – ne, naujienlaiškių siuntimas yra nemokamas. Tačiau tai priklauso nuo pasirinktos platformos, prenumeratorių skaičiaus ir siunčiamų laiškų dažnio. Dažniausiai startuojančiam verslui pakanka nemokamos įrankio versijos. Augant prenumeratorių bazei, tikėtina, iškils poreikis didesniems funkcionalumams, tačiau tuo metu įprastai atsiranda ir didesnis marketingo biudžetas bei galimybė pereiti prie mokamos versijos.
Kokie naujienlaiškiai atneša daugiausiai grąžos?
Kokios temos motyvuoja atidaryti laišką, koks tekstas skatina skaityti toliau ar paspausti ant norimo mygtuko? Kaip apskritai atrodo efektyvaus naujienlaiško formulė? Skaitmeninės rinkodaros agentūros ASTERI patikrinta praktika ir pavyzdžiai – mokymuose „Mažo biudžeto marketingas“.
Interneto svetainė – tavo 24/7 dirbantis kolega
Socialiniai tinklai, tinkamo soc. tinklo pasirinkimas – stipriai rekomenduojamas žingsnis šiandieninėje skaitmeninės rinkodaros strategijoje, tačiau interneto svetainė yra tai, dėl kurio klausimų kilti nė neturėtų. Dar prieš svarstant apie reklamą socialiniuose tinkluose ar kitose platformose, būtina turėti gerą, lankytojus į klientus konvertuojančią svetainę – antraip visa investicija į kitus reklamos sprendimus gali nueiti perniek.
Kodėl interneto svetainė būtina net Instagram ar TikTok laikais?
Atrodo, kad užtenka aktyvaus profilio socialiniuose tinkluose? Juk būtent ten šiandien žmonės praleidžia didžiąją dalį savo laiko internete! Tiesos yra, bet reikėtų nepamiršti: vienintelis dalykas, kurį iš tiesų kontroliuojate soc. tinkluose – tai jūsų paskyros turinys. Algoritmai nuolat keičiasi, pasiekiamumas gali kristi, o kartais socialinis tinklas tiesiog nustoja veikti pusdieniui. Tikriausiai esate tai patyrę tiek kaip vartotojas, tiek kaip verslas. Turbūt ir žinote, kiek nerimo tokie techniniai nesklandumai kelia, jei visa komunikacija su klientais ir pardavimai vyksta tik per Facebook ar Instagram. Turėdami interneto svetainę tokiose situacijose jaustumėtės kur kas saugiau, nes tinklapis suteikia galimybę:
- Pilnai kontroliuoti informaciją – jūs sprendžiate, ką mato lankytojas ir kokia žinutė jam pateikiama pirmiausia.
- Išsamiai pristatyti prekes ar paslaugas, be teksto ar formato apribojimų.
- Didinti matomumą ir auginti organinį srautą interneto svetainės turinį papildant SEO pamatais.
Kur kuriant interneto svetainę taupyti nereikėtų?
Jei nusprendėte investuoti į reklamą internete, verta pasirūpinti, kad galutinis žingsnis – jūsų interneto svetainė – būtų ne tik estetiška, bet ir funkcionaliai veikianti taip, jog kiekvienas apsilankymas turėtų šansą virsti pardavimu ar bent jau užklausa. Dažniausiai tai reikalauja laiko investicijos, tačiau yra keletas sričių, kuriose verčiau netaupyti ir finansų. Nors šiuos dalykus teoriškai galima atlikti savarankiškai, profesionalo rankose jie dažniausiai įgyvendinami greičiau ir efektyviau:
- Greitis. Kiekviena papildoma sekundė, kol puslapis kraunasi, smarkiai mažina tikimybę, kad lankytojas liks jūsų svetainėje.
- Aiški struktūra. Žmogus turi akimirksniu suprasti, kur rasti informaciją apie paslaugas, kainas ar kontaktus.
- Geroji vartotojo patirtis (UX). Svetainė turi patogiai veikti tiek telefone, tiek kompiuteryje, o pirkimo ar užklausos kelias turi būti kuo trumpesnis ir paprastesnis.
O kur sutaupyti pavyks?
Gera žinia – ta, kad norint turėti funkcionalią interneto svetainę, didelių sumų į individualius sprendimus investuoti nebūtina. Kai kurie darbai gali būti atlikti paprasčiau, naudojant jau esamus įrankius ir pritaikytus šablonus:
- Šablonai. Tokios platformos kaip WordPress ar Shopify leidžia greitai susikurti estetišką, patogią ir funkcionalią svetainę, kurios startui visiškai pakanka.
- Bazinis SEO optimizavimas. Jį galima atlikti savarankiškai – sutvarkyti puslapio pavadinimus, meta aprašymus, tekstuose naudoti svarbiausius raktinius žodžius. Vėliau sukaupus daugiau biudžeto verta kreiptis į specialistus dėl įdėtų SEO pastangų pagerinimo.
- Paprasta struktūra. Tikėtina, kad pradžioje neprireiks dešimčių puslapių ar sudėtingų funkcijų – dažnai pakanka aiškaus pagrindinio puslapio, paslaugų aprašymo, kontaktų ir paprasto formos mygtuko užklausoms.
Svarbiausia – turėti savo „namus internete“, į kuriuos ir veda reklama internete. Interneto svetainė – tai erdvė, itin atvira nuolatiniams patobulinimams. Tą galėsite daryti atsiradus daugiau laiko ar biudžeto.
90 dienų mažo biudžeto marketingo strategija. Kaip ir kokią suplanuoti?
Kai biudžetas mažas, lengva įklimpti į atsitiktinius veiksmus, kurie nebūtinai atneša rezultatų: šiandien paleidžiate reklamą, rytoj parašote įrašą, o po mėnesio jau sunku prisiminti, kas buvo padaryta ir ar tai davė naudos. 90 dienų strategija padeda išvengti šio chaoso – aiškus planas leis matyti realius rezultatus ir turėti ciklą, kurį vėliau galima kartoti arba stiprinti.
Trys mėnesiai – optimalus laikas, per kurį galima:
- Ištestuoti idėjas ir pamatyti realius rezultatus, užuot spėliojus, kas veikia.
- Sistemingai planuoti, o ne bėgioti nuo vieno kanalo prie kito be aiškios krypties.
- Saugoti save nuo perdegimo, nes mini žingsniai kas savaitę virsta dideliu progresu.
- Plėsti ekosistemą palaipsniui, įtraukiant naujus kanalus ar automatizacijas tada, kai atsiranda resursų.

Mokymuose „Mažo biudžeto marketingas“ – ne tik teorinis pagrindas bet ir aiški 90 dienų strategija, sujungianti socialinius tinklus, naujienlaiškius, interneto svetainę ir kitus kanalus į vieną veikiančią sistemą visam ketvirčiui. Gausite šabloną, kurį galėsite naudoti vėl ir vėl – kiekvienas investuotas euras dirbs maksimaliai efektyviai.

KLAUSIMŲ DAUGIAU NEI ATSAKYMŲ?
Jūsų klausimai – specialistų atsakymai struktūruotai, paprastai ir kiekvienam suprantama kalba:
NORĖTŲSI PASITARTI, KURIĄ MOKYMŲ PROGRAMĄ PASIRINKTI?
Prenumeruok EFEKTYVI KOMUNIKACIJA naujienas ir gauk nemokamą 15 min. konsultaciją: