Efektyvikomunikacija.lt

Efektyvi komunikacija logo

Socialiniai tinklai ir prekės ženklo komunikacija. 5 UŽ turėti paskyrą socialiniame tinkle Facebook

Socialiniai tinklai šiuolaikiniame, skaitmeninių technologijų valdomame pasaulyje įgauna ypatingą prasmę. „Facebook“, „Instagram“ bei kiti komunikacijos kanalai keičia tai, kaip auditorijos leidžia savo laisvą laiką, bendrauja, vartoja turinį ir net apsiperka ar naudojasi įvairiomis paslaugomis. Aišku viena: šiandien socialiniuose tinkluose privalo būti ne tik vartotojas, bet ir prekės ženklas, turintis ambicijų pelnyti dar platesnių auditorijų dėmesį. Kokios naudos gali tikėtis verslas, kurio rinkodaros strategijoje – ir socialiniai tinklai bei tikslinga komunikacija juose?

1. Naujoji paieškos sistema – socialiniai tinklai

Jei anksčiau socialiniai tinklai pasižymėjo tik viena esmine funkcija – paversti tarpusavio komunikaciją paprastesne, šiandien šie komunikacijos kanalai atgimsta naujomis formomis. „Facebook“, „Instagram“, „Tik Tok“ ir kiti populiariausi socialiniai tinklai vartotojus kviečia atrasti nesibaigiantį funkcijų spektrą: nuo apsipirkimo galimybių iki alternatyvų tradicinėms paieškos sistemoms.

Nors didelis auditorijos segmentas informacijos apie dominančią prekę ar paslaugą vis dar ieško „Google“ bei vadovaujasi artimoje aplinkoje išgirstais patarimais, pamažu formuojasi naujas fenomenas, kuomet interneto vartotojų (o ypač – jauniausiosios jų dalies) pasirenkamas įrankis rekomendacijų ar naujų produktų paieškai tampa būtent socialiniai tinklai. Pavyzdžiui, į „Tik Tok“ bei „Instagram“ platformas informacijos paieškai atsigręžia kone 40 % jaunimo. Akivaizdu: šių socialinių tinklų pusėn turėtų žvelgti ir prekės ženklas, jei jam svarbu išlikti aktualiu ir neužleisti pozicijų konkurentams.

Čia įtakinga išlieka ne tik paties verslo komunikacija, bet ir tai, kokį prekės ženklo paveikslą tapo platesnė auditorija. Socialiniai tinklai ypatingi tuo, kad juose turinį gali kurti kiekvienas, tad, besidominčiam vartotojui įvedus jūsų vardą į paieškos laukelį, bus matoma aktualiausia informacija, kurios autoriais gali tapti ir prekės ženklas, ir jo sekėjai ar produktą jau išbandę klientai.

2. Verslo komunikacija socialiniuose tinkluose: nėra geresnio būdo pasiekti tikslinę auditoriją

Prekės ženklo identitetas sustyguotas, interneto svetainė paruošta, asortimentas pripildytas naujausiais produktais. O kaip patraukti tikslinės auditorijos, pirmųjų idealių klientų dėmesį? Prekės ženklo pozicionavimas socialiniuose tinkluose – vienas efektyviausių įrankių ir tiesiausių kelių į svajonių pirkėjo širdį.

Pirmasis žingsnis efektyviai komunikacijai socialiniuose tinkluose – tinkamo komunikacijos tono formavimas. Prekės ženklo pozicionavimas ir kalba, rezonuojanti su auditorijos įpročiais, leidžia būti matomiems vartotojų, kurie privalo jus išgirsti, akiratyje. Dominuojant tikslinio kliento dėmesio centre, pasirūpinkite, kad jam nebūtų nuobodu: nepamirškite įtraukios komunikacijos, verslo vertes pristatykite per skirtingas prizmes, įvairiomis turinio formomis. Komunikacija socialiniuose tinkluose turėtų būti pagrįsta ne konkurentų turinio atkartojimu ar naujausiomis tendencijomis, o nuoseklumu bei aiškia strategija.

Svarbu nepamiršti, kad keletas įrašų savaitės bėgyje bei ypatingas nuolaidos pasiūlymas – tai dar ne garantija amžinai verslo sėkmei. Neretai svarbų sprendimą – pirkti ar nepirkti – ketinantis priimti vartotojas nėra linkęs skubėti. Jis lojaliai seka prekės ženklo komunikaciją, dairosi ir konkurentų pasiūlymų, na o galiausiai susiformuoja pasitikėjimą verslu ir nusprendžia, ar šįsyk siūlomas produktas atsidurs pirkinių krepšelyje, ar ne.

3. Socialiniai tinklai ir turinys, kuris įkvepia dalintis

Populiariausi socialiniai tinklai suteikia ypatingą dovaną – turinį paleidus į plačiuosius „Facebook“ ar „Instagram“ vandenis, jis keliauja toli, ne tik pasiekdamas tikslinės auditorijos širdį, bet ir įžiebdamas sekėjo norą dalintis vertinga informacija savo draugų rate. Taip komunikacija peržengia verslo paskyros ribas ir pamažu tampa pastebima vis platesnio vartotojų rato.

Kruopščiai ir teisingai paruoštas socialinių tinklų turinys leidžia „įdarbinti“ sekėjus, juos motyvuodamas rašyti komentarus, prekės ženklo įrašais dalintis ant sienos savo paskyroje, o spėjusius išbandyti siūlomą prekę ar paslaugą – ir palikti viešą atsiliepimą.

Tad koks gi yra turinio, įkvepiančio dalintis, receptas? Rengiant verslo socialinių tinklų komunikacijos planą, nė akimirkai nepamirškite tikslinės auditorijos. Kas vertinga ir įdomu jai, geriausiai žinote jūs, tačiau įtraukaus turinio kūrimui pagelbės ir šios idėjos:

  • vertinga, edukacinė informacija;
  • pop kultūros, aktualių įvykių įkvėptas turinys;
  • vizualiai patrauklūs elementai (kokybiškos nuotraukos, originalūs maketai);
  • interaktyvumas: klausimai auditorijai, diskusijos ar apklausos.

SĖKMINGA REKLAMA AR KONKURENTAMS UŽLEISTOS POZICIJOS - KURĮ KELIĄ PASIRINKSITE?

Verslas, kuris mokosi – visada žingsniu priekyje!

Naujiena
Joana Šaulienė
Įsigyti 59€ O jeigu kažkas imtų ir atskleistų sėkmingos reklamos kampanijos formulę? Reklamos kampanijų tipai Meta – kodėl taip svarbu žinoti...
Pradedantiesiems
1 Pamokos
97 min.
Naujiena
Facebook reklamos mokymai
75 min.
59€
Joana Šaulienė
Įsigyti 59€ O jeigu kažkas imtų ir atskleistų sėkmingos reklamos kampanijos formulę? Meta reklama (Facebook, Instagram reklama): kodėl vieniems tai...
Pradedantiesiems
1 Pamokos
75 min.
Naujiena
Joana Šaulienė
Įsigyti 49€ Reklama, kuri skirta VISIEMS – dažnu atveju neaktuali NIEKAM. Neveikia Meta (Facebook) reklama? O gal ją rodote visiems? Sužinoki...
Pradedantiesiems
1 Pamokos
84 min.

4. Prekės ženklo pozicionavimas: visada pasiekiamo verslo įvaizdis

Šiandien komunikacija telefono skambučiu ar elektroniniu paštu nedingsta, tačiau neretai šių įrankių jau nepakanka. Vis dažniau pastebima, kad pirmajam kontaktui užmegzti vartotojai linkę rinktis žinutę socialiniuose tinkluose. Viena ryškiausių tokio komunikacijos pobūdžio naudų – tai galimybė bendrauti greitai ir neformaliai, susitelkiant tik ties svarbiausia, klientui aktualia tema. Tai ypač pravartu tuomet, kai vartotojui norisi greitai sužinoti paslaugos kainą ar išspręsti užsakymo metu iškilusią problemą. Prekės ženklas šioje situacijoje įgyja progą pademonstruoti ypatingą rūpestį, susidomėjimą kliento situacija ir kur kas greitesnę, empatišką reakciją.

Apie galimybę komunikuoti socialinių tinklų žinutėmis priminkite ir verslo interneto tinklapyje: greta įprastų kontaktų svarbu nurodyti ir nuorodą į prekės ženklo naudojamas paskyras socialiniuose tinkluose. Norintiems pritraukti kuo platesnę auditoriją, svarbu užtikrinti ir kaip įmanoma patogesnį bei auditorijai priimtinesnį komunikacijos būdą.

5. Kūrybiška, inovatyvi ir išradinga verslo komunikacija

Socialiniai tinklai neabejotinai keičia tai, kaip prekės ženklai atskleidžia savo vertybes ir pristato paslaugas bei produktus. Skaitmeniniame amžiuje šios platformos suteikia galimybę plačiajai auditorijai pademonstruoti savo kūrybiškumą, unikalumą ir originalumą. Žvelgdamas per įvairias prizmes – pavyzdžiui, įdomų turinį, vizualiai patrauklius vaizdus ar netikėtas idėjas, prekės ženklas gali veiksmingai perduoti savo žinutę, kuri ne tik sudomins lojalią bendruomenę, bet ir išsiskirs gausiame konkurentų rate.

Kaip užtikrinti iš tiesų unikalią verslo komunikaciją socialiniuose tinkluose? Pabaigai – keletas kontrolinių klausimų tobulintinų aspektų paieškai ir kūrybiškai komunikacijai, kurią socialiniuose tinkluose plėtoti tikrai verta.

  • Kuo ypatingas prekės ženklo komunikacijos tonas? Kokia kalba vartojama: standartinė ir būdinga daugumai verslų iš šios srities, o gal nevengiama įdomių frazių, patrauklių antraščių?
  • Ar, pažvelgęs į socialiniuose tinkluose publikuotą įrašą (tiek tekstą, tiek vizualiąją dalį), vartotojas galėtų atpažinti, kad jį paskelbė jūsų prekės ženklas?
  • Kokias auditorijos reakcijas iššaukia verslo komunikacija socialiniuose tinkluose?
  • Ar lojalus verslo komunikacijos stebėtojas, matydamas socialinių tinklų turinį, gali patirti realią naudą (pavyzdžiui, sužinoti kažko naujo, įgyti pasitikėjimą prekės ženklu)?
Joana Šaulienė

KLAUSIMŲ DAUGIAU NEI ATSAKYMŲ?

Jūsų klausimai – specialistų atsakymai struktūruotai, paprastai ir kiekvienam suprantama kalba:

NORĖTŲSI PASITARTI, KURIĄ MOKYMŲ PROGRAMĄ PASIRINKTI?

Prenumeruok EFEKTYVI KOMUNIKACIJA naujienas ir gauk nemokamą 15 min. konsultaciją:

Patiko šis straipsnis? Pasidalink!

Efektyvi komunikacija logo

Mokymų platforma EFEKTYVI KOMUNIKACIJA

Verslas, kuris mokosi – pasiekia daugiau!

Populiariausi mokymai

DARBO LAIKAS

Monday 8:00 - 16:00
Tuesday 8:00 - 16:00
Wednesday 8:00 - 16:00
Thursday 8:00 - 16:00
Friday 8:00 - 16:00
Saturday Uždaryta
Sunday Uždaryta

Verslas, kuris mokosi – pasiekia daugiau!

Mokymų platforma verslui, nepriklausomai, ar dar tik planuojate pirmuosius rinkodaros žingsnius, ar ieškote strategijų, kurios veikia, o gal norite suprasti ir teisingai deleguoti rinkdoaros komandą darbą bei suprasti gautas ataskaitas, ar tapti nepriklausomu rinkodaros specialistu!

Socialiniai tinklai ir prekės ženklo komunikacija

PRENUMERUOK!